صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 7 من 8

الموضوع: فض غشاء البكاره بتاع خطيبتي

انا خاطب منذ 4 شهور وفضيت غشاء البكاره بتاع خطيبتي من 3 اسابيع وخايف احسن نتكشف ودي بنت عمي وامها حلمت بعدها ان احنا اتجوزنا وفي واحد اتجوز معانا امها

1. 11-Feb-2012 09:06 PM

04 فض غشاء البكاره بتاع خطيبتي

انا خاطب منذ 4 شهور وفضيت غشاء البكاره بتاع خطيبتي من 3 اسابيع وخايف احسن نتكشف ودي بنت عمي وامها حلمت بعدها ان احنا اتجوزنا وفي واحد اتجوز معانا امها تعرفه كويس وفي ليله الدخله انا ضربت مراتي واللي اتجوز معانا كانو فرحانين جدا وبزغاريد كتير ياريت تفسير الحلم وكيف افعل في هذه النصيبه ياريت تساعدوني انا مش عارف اعمل ايه والله انا مش عارف انام خالص ولا هي ارجو الرد السريع .......ز

2. 11-Feb-2012 09:50 PM

رد: فض غشاء البكاره بتاع خطيبتي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمروسمسم مشاهدة المشاركة
    انا خاطب منذ 4 شهور وفضيت غشاء البكاره بتاع خطيبتي من 3 اسابيع وخايف احسن نتكشف ودي بنت عمي وامها حلمت بعدها ان احنا اتجوزنا وفي واحد اتجوز معانا امها تعرفه كويس وفي ليله الدخله انا ضربت مراتي واللي اتجوز معانا كانو فرحانين جدا وبزغاريد كتير ياريت تفسير الحلم وكيف افعل في هذه النصيبه ياريت تساعدوني انا مش عارف اعمل ايه والله انا مش عارف انام خالص ولا هي ارجو الرد السريع .......ز
    لاادرى كيف ارد عليك انت تخاف من اسرتها ولاتخاف من الله عز وجل ..فهى خطيبتك ولايحل لك منها مايحل للزوج
    فاتقى الله اخى واعقد عليها وتزوجهاباسرع وقت ممكن ع سنة الله ورسوله ..ولاتسال ع تفسير الحلم بل ضع حلا لهذا الواقع الذى انت وابنة عمك فيه واتق الله اخى واستر عليها ..فانت بذلك لم تراع حرمة بيت عمك ولم تراع ماامر به له ورسوله ف علاقة الخطيب بخطيبته وهذا تنبيه لكل اسرة تسمح بخروج الفتاة مع الشاب اثناء الخطبة وتحذير لكل فتاة انها مهما غالبتها مشاعرها فيجب ان تحافظ ع جسدها ولا تمنحه الا لزوجها الذى اختاره الله لها

3. 12-Feb-2012 12:25 PM

اتق الله فى ابنة عمك وفى نفسك اولا واعقد عليها مهما كلفك الامر اما زلت تسأل ولا تدرى مازا تفعل بالله عليك لاتعرف ان الحل هو الزواج سارع واستر عليها سترك الله واعلم ان الامر مازال في يدك فلا تضيع الفرصه التى منحك الله اياها وهى ان الله عزوجل يستركما الى الان واقول واناشد كل فتاه ان تحافظ على نفسها بما شرع الله لها

4. 12-Feb-2012 02:36 PM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صبحى العدوى مشاهدة المشاركة
    اتق الله فى ابنة عمك وفى نفسك اولا واعقد عليها مهما كلفك الامر اما زلت تسأل ولا تدرى مازا تفعل بالله عليك لاتعرف ان الحل هو الزواج سارع واستر عليها سترك الله واعلم ان الامر مازال في يدك فلا تضيع الفرصه التى منحك الله اياها وهى ان الله عزوجل يستركما الى الان واقول واناشد كل فتاه ان تحافظ على نفسها بما شرع الله لها

بارك الله فيك اخ صبحى وجزاك كل الخير ع نصيحتك التى هى الطريق الوحيد ليكفر ع تلك الخطيئة..فحتى الان علاقته بخطيبته تصنف تحت مسمى الزنا فيجب ان يصحح هذا الوضع وقبل ان يتفاقم الامر فقد تكون حاملا وبغض النظر ان كانت حاملا ام لا فيجب تصحيح الوضع وباقصى سرعة .. وهذا تحذير لكل فتاة تفرط ف جسدها وتجلس لتنتظرلر ان كان الشاب سيمن عليها بالزواج ام لا..
    واسال الله ان يهدى بناتنا وبنات المسلمين ويعف شبابنا بالحلال

5. 12-Feb-2012 03:40 PM

بسم الله الرحمن الرحيم

تفسير الحلم يدل على انك قد تكون سببت فى حملها منك ،

لان زواجكم ومعكم اخر يدل على وجد الطفل فى بطنها ،

ويكون هم من يحضر زواجكم حتى وهو فى بطنها

ارجوك تتعجل بالزواج ، لان كل يوم يمر يكون فيه ضرر على حساب الجنين

لان معروف شهور الحمل تسعة ، ولا حول ولا قوة الا بالله

والله اعلم

لا حول ولا قوة الا بالله

6. 12-Feb-2012 04:28 PM

لاحول ولاقوة الاباالله العلي العظيم

7. 12-Feb-2012 05:28 PM

انا بشكر كل اللي اهتم بالمشكله بتاعتي بس عايز ابفهم ازاي حامل والدوره نزلت عليها من 3 ايام ؟؟؟؟؟

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة