الموضوع: الضفدع

الضفدع

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

فضلا لا امرا اختي ارغب في تفسير هذا الحلم

الحلم كان اني امشي في حديقة منزلنا بجانب مستودع لا نستخدمه بكثره و قررت انا وصديق لي الدخول فقام هو بالدخول اولا وظهر ضفدع كبير اسود واصفر اللون وهرب. بعدها ظهر ضفدع آخر اخضر أو اثنان, على ما اعتقد, صغير بالمقارنة مع الاول وقام صديقي برميه بعيدا. اذكر بعدها ان الضفدع الصغير كان يقترب مني وانه كان لا يبتعد وعند محاولتي لابعاده قام بعض ركبتي ولم يترك حتى ساعدني الصديق بإبعـاده. كل هذا وانا على باب المستودع لم أدخل. أنتهى.

أنا فتاه عزباء بعيده عن أهلي وقبل النوم ورؤية هذا الحلم سمعت خبر مرض أمي في الركبتين.

أفيديني أفادك اللـه وكتب لك الأجر العظيم.

شكرا.
    حلم الضفدع

السلام عليكم انا متقدملي عريس وصليت صلاة استخارة نفس اليوم حلمت انه في ضفدع اخضر صغير دخل غرفتي وكان في واحد كبير واقف على الشباك من برة وفضلت احاول اضرب الضفدع الي دخل وفجاة لقيته ميت على الارض وراسه كانت مقطوعة وعلى شكل راس عصفور اخضر ارجو التفسير وشكرا البيانات الشخصية 23 سنة طالبة اهلي الحمدالله على قيد الحياة إقرأ المزيد

تفسير حلم الضفدع الصغير في المنام

السلام عليكم ورحمة الله حلمت ان في ضفدع صغير بيجي جنبي وانا بخاف منه وبحاول اقتله وهو بيهرب مني بعدها شفته ماشي علي رجليه لابس ملابس أمراء او ملوك فقلت ده ابن ملك الحمدلله مقتلتوش. ومنام صغير حلمت بقول لابني 5 شهور بوسني وهو بيفهم ويبوسني وانا فرحانة ان هو اتعلَّم البوس بارك الله في مجهودك إقرأ المزيد

تفسير حلم الضفدع الاخضر وعريس وكيل نيابه واسم كريم والساعه 12

حلمت ان فى غرفتى ومعايا ساره صحبتى ( متزوجه لم تنجب ) وشفت ضفدع اخضر وخقت منه هى قلتلى متخفيش وخرجناه لحد البلكونه ولقيت واحد كمان فى البلكونه بعدها كنت قاعده مع ماما وبابا واختى عرفت ان فى عريس هيتقدم معرفهوش وهما بيعزمو قريبنا وانا بقول انه وكيل نيابه وكل اخواته وكلاء نيابه شويه ولقيت نفسى بكلم واحد كان جارنا اسمه كريم وان هو ده العريس وان هقبله فى مدينه نصر نتغدا سوا وانا بصيت للساعه وقلت 12 وكنت محتاره البس ايه وقلت هاخد تاكسى علشان اوصل بسرعه عزباءالحلم بعد صلاه الفجر إقرأ المزيد

رد: الضفدع

بسم الله الرحمن الرحيم

الضفادع هذه تدل على بعض الجيران او المعارف الفقراء ، ولكنهم يسبحون الله كثيرا

وبينك وبينهم حسن معاملة ،

وقد يكون تعب والدتك لوجود الضفدع الاصفر ، لان اللون الاصفر يدل على المرض

والله اعلم